ארבע דרכים בהן שבילי אופניים תורמים לכלכלה המקומית
1. גידול במכירות הקמעונאיות
בשנים האחרונות, הרוחבה באופן משמעותי רשת שבילי האופניים העירונית. פיתוח השבילים מלווה בניתור נתוני השימוש וההשלכות על העיר . ממחקר שנערך בעקבות סלילה של שביל אופניים בשדרה ה-9 במנהטן, עולה שעסקים מקומיים מדווחים על גידול של עד 49% במכירות הקמעונאיות, לעומת עלייה של 3% באיזורים אחרים בעיר.
מהשוואה בהיקף גדול יותר של רחובות בניו יורק עם ובלי שבילים שנבדקה בשנת 2014 נראה כי קיימת הבדך בהיקף המכירות הקמעונאיות של 24% ברחובות שבורכו בשבילים.
גם בסולט לייק סיטי נתוני מס של מכירות בשנת 2015 ציינו עלייה במכירות לאחר סלילת שבילי אופניים חדשים. תוצאות דומות נרשמו גם בסן פרנסיסקו.
2. רוכבי אופניים קונים יותר
מחקרים מוכיחים הראו שרוכבי אופניים מוציאים יותר כסף בבתי עסק ממשתמשי הרכב הפרטי, ולכן סלילה של שבילי אופניים יכולה בעקיפין לעודד צמיחה כלכלית.
כך למשל, מחקר שנערך לאחרונה ובחן 6 ערים בצרפת מצא כי רוכבי אופניים מוציאים יותר כסף בשבוע בחנויות מאשר הנהגים. מחקרים מקופנהגן הראו תוצאות דומות.
מחקר מ 2012 באורגון מצא כי בעיר פורטלנד, אנשים שרכבו באופניים לבר, למסעדה או חנות, הוציאו 24% יותר בחודש מאלה שנסעו באוטו. הרוכבים הוציאו יותר מאשר נהגים כי הם ביקרו סוחרים לעתים קרובות יותר.
3. שבילי אופניים מעלים את שווי הבית
על פי מחקר שנערך בשנת 2004 באינדיאנפוליס, אינדיאנה, בתים במרחק של קילומטר מ שביל מונון שבתמונה נמכרו ב-11% יותר מאשר בתים דומים במרחק רב יותר מהשביל.
מחקר שנערך באוניברסיטת דלאוור ב-2006, בחן את מחקרי העבר מרחבי ארה"ב, קבע כי "רוב המחקרים מצביעים על כך שנוכחות שביל האופניים מגדילה את ערכי הנכסים ואת קלות המכירה או שאין לה השפעה".
המחקר אמר כי מחיר נכסי דלאוור בטווח של עד 50 מטרים משביל האופניים היה גבוה לפחות 8,800 דולר יותר ממחיר נכסים רחוקים יותר.
4. תשתיות אופניים מייצרים מקומות עבודה
דו"ח קנדי משנת 2014 ציין כי עלות סלילת שביל אופניים יכול לנוע בין 20,000 $ לק"מ ל -1.2 מיליון דולר לק"מ אם יש צורך להרחיב כביש.
מחקר שנערך בשנת 2011 בניתוח של 58 פרויקטים ב -11 ערים שונות מצא כי עבור כל מיליון דולר שהשקיעו בפרויקטי רכיבה על אופניים, נוצרו 11.4 מקומות עבודה, בהשוואה ל -7.8 מקומות בפרויקטי כבישים.
קטגוריות: שבילי אופניים