image (7).png
image (8).png

בלוגים חדשים

Design Sketch Desktop

הסדרה של קורקינטים שיתופיים גם בסיאטל

Design Sketch Desktop

חלקיקי זיהום אוויר קשורים לסרטן המוח לראשונה

Design Sketch Desktop

בסינגפור, תוכנית טרייד-אין של קורקינטים חשמליים במימון ממשלתי בהיקף $7 מיליון

Design Sketch Desktop

הצעות לשיפורים בממשק אופניים-רכבת

התוכנית האסטרטגית לתחבורת אופניים בקופנהגן ל-2025


https://www.uci.org/news/2019/copenhagen-returns-to-the-uci-bike-city-network

בשנת 2010 היו בעיר קופנהן (דנמרק) 170,000 נסיעות באופניים ביום, בממוצע. עיריית קופנהגן הציבה לעצמה כיעד להעלות את המספר ל-240,000 נסיעות עד שנת 2025 ולכן, העירייה מקדמת אסטרטגיות בארבעה מישורים אשר זוהו כמשמעותיים עבור רוכבי האופניים: חיים עירוניים (City Life), נוחות, מהירות ובטיחות.


https://www.youtube.com/watch?v=_mXOqv38euQ

חיים עירוניים

קטגוריה זו נבחרה מתוך ההנחה שככל שיש יותר רוכבים בעיר היא נהיית יותר בטוחה ותוססות עבור כלל התושבים. על מנת לקדם אספקט זה של עירוניות העירייה מפתחת את האלמנטים הבאים:

חניות עבור אופני מטען. א. 17% מתושבי קופנהגן מחזיקים בבעלותם אופניי מטען שבאמצעותו ניתן להסיע רהיטים, ילדים סחורות וכיוב'. רבע מהמשתמשים באופני מטען דיווחו שעשו זאת במקום להשתמש ברכב הפרטי. ולכן העירייה מקדמת חניות עבור אופני מטעןבמוקדים רלוונטים כגון מתחמי קניות, בתי ספר, בתי מגורים ועוד.

http://www.copenhagenize.com/2015/10/cargo-bike-nation-copenhagen.html: קרדיט

פרוייקטים ושיתופי פעולה עם סוחרים ותושבים

34% מהנסיעות באופניים הן למטרת קניות. ולכן, העירייה מקדמת פרוייקטים ושיתופי פעולה עם סוחרים ותושבים על מנת לעודד פעילות כלכלית עם רוכבי האופניים. זאת במקביל להסדרת חניות אופניים בהיקפים משמעותיים בסמוך לאזורי המסחר הרלוונטיים.


דינמיות בחתך הרחוב - כביש-שביל מתחלף

בשעות העומס, שבילי אופניים רבים לא נותנים מענה לביקושים הגדולים ולכן העירייה תתקין נורות LED על נתיבי הרכבים שידלקו בשעות העומס ויהפכו אותם לשבילים לרוכבי אופניים בלבד.


נוחות

אלמנט מרכזי בעידוד רכיבת אופניים בעיר. בדיקות של חווית המשתמש של רוכבי האופניים בקופנהגן מצביעות על חוסר סיפוק ודרישה לשיפורים. על מנת לשפר את חווית הרכיבה בעיר העירייה התחייבה לשדרג את רמת תחזוקת שבילי האופניים, להוסיף חניות אופניים במוקדי הביקוש ולפתח את תשתיות האופניים השיתופיים בעיר (בדגש על אינטגרציה עם תחבורה ציבורית).


מהירות

48% מהרוכבים בקופנהגן הצהירו שהסיבה העיקרית לבחירתן/ם בכלי תחבורה זה הוא זמן הנסיעה הקצר, בהשוואה לאלטרנטיבות. לכן, על מנת למשוך רוכבים נוספים על העירייה לוודא שזמן הנסיעה באופניים יהיה קצר יותר מבשאר אמצעי התחבורה. ולכן, העירייה ממשיכה לשפר ולשכלל את רשת שבילי אופניים העירונית, הופכת רחובות חד-סיטריים לרכבים לדו-סיטריים עבור רוכבי האופניים, ומייצרת קיצורי דרך באמצעות שבילים שעוברים בפארקים, בסמוך לנהרות ואפילו בבית קברות(!).




קטגוריות: מדיניות עירונית שבילי אופניים מרחב ציבורי

1.1.2019