image (7).png
image (8).png

בלוגים חדשים

Design Sketch Desktop

הסדרה של קורקינטים שיתופיים גם בסיאטל

Design Sketch Desktop

חלקיקי זיהום אוויר קשורים לסרטן המוח לראשונה

Design Sketch Desktop

בסינגפור, תוכנית טרייד-אין של קורקינטים חשמליים במימון ממשלתי בהיקף $7 מיליון

Design Sketch Desktop

הצעות לשיפורים בממשק אופניים-רכבת

לאותת או לא לאותת, זאת השאלה

חוסר בתקשורת עם הנהג שלידכם, עשוי לסכן את חייכם. גם התעקשות על איתות עם הידיים, בזמן פניה או בלימה.

אם אתה פונה, אל תפתיע את הנהג. תן לו להבין זאת, ויפה שעה אחת (או, נכון יותר, מספר  שניות קודם).

גם עצירה פתאומית או מעבר נתיב לא זהיר, עלולים להסתיים בתאונה. כמו נהגים גם  אנחנו הרוכבים מחויבים מבחינה חוקית לסמן את כוונתנו.  בניגוד למכוניות, האופניים אינן מצוידים בפנסי בלימה ואיתות ולכן אנו צריכים לסמן לשאר משתמשי הדרך בידיים. התנועות פשוטות וקלות להבנה :וביצוע

רקע היסטורי או האם גם הנהגים אותתו בידיים?

כן. שיטת האיתותים עם ידיים אומצה על ידי הנהגים כבר בתחילת המאה שעברה, במטרה לשפר את הבנה בין הנהגים שבדרך ולצמצם את תאונות הדרכים.  היד המאותתת היא שמאל מכיוון שהשליטה ברכב נפגעת כאשר מושיטים את יד ימין מחוץ לחלון (אל תנסו את זה בבית! או באוטו). גם כיום, בעידן הוינקרים, ישנם נהגים רבים שמוסיפים תנועות ידיים (ואצבעות) כדי לחדד את המסרים שלהם.

האם  לסמן כאשר אני עובר נתיב ?

כן, ע"ע לא מפתיעים את הנהג.

ואם אין מכוניות בסביבתך ?

גם.

אימרה המיוחסת לטייסי הקרב היא "המטוס שיפיל אותך הוא זה שאתה לא רואה". הכביש מסוכן לא פחות משדה הקרב ולכן לא כדאי לחסוך באיתותים. קחו בחשבון שרכבים חדשים הם שקטים ואתם עשויים שלא לשמוע אותם מתקרבים מאחור. האיתותים רלוונטים גם לרוכבי אופניים סמוכים ומספקים גם להם התרעה על הכוונות שלך. מומלץ גם לשלב קריאה "פונה ימינה"/ עוקף משמאל וכו'.

אם אני תקוע ברמזור  או כשאני בזמן פניה, האם אני צריך להישאר עם ידי באוויר ?

לא, סימון לקראת אור ירוק, וסימון נוסף לפני התחלת פידול מספק. מומלץ ליצור קשר עין עם הנהגים הסמוכים ולוודא שהם הבינו את הכוונות שלך.

רכיבה זהירה.

לקומיקס של בקה על איתותים http://bikeyface.com/

1.1.2019