מדדים אסטרטגים בתחום התחבורה
עדכון מתאריך 16.4.19
ישראל בשביל אופניים שותפה לתהליך שמטרתו "גיבוש מדדים אסטרטגיים בתחום התחבורה אותם יש להציב בתכנית ישראל 2050, על מנת ליצור משק משגשג ותחרותי בסביבה מקיימת".
את התהליך מובילים משרד התחבורה והמשרד להגנת הסביבה.
לקישור ובו פרטים נוספים על התהליך, חומרי רקע והתייחסויות המשתתפים
למצגת שהוצגה במפגש מאי, ובו יעדים צנועים מדי לטעמנו
מוזמנים לשתף את התובנות שלכן באתר ההתייעצות או לשלוח לנו במייל office@bike.org.il
התייחסותנו
1. מציעים להגדיר יעדי פיצול גם למשתמשים הרכים (הולכי רגל, רוכבי אופניים/קורקינטים). מכך נגזר שיש להתחיל למדוד את תנועת רוכבי האופניים ששקופה כיום למקבלי החלטות ולדרג המקצועי ולגזור יעדים שנתיים, ותוכנית עבודה שמאפשרת את השגתם. (אומץ) ✓
2. מציעים לבחון הוספת מדד הבוחן עד כמה כלי התחבורה תורם לבריאות משתמשי הדרך (הנוסעים והאחרים) וגם הציבור הרחב (שריפת קלוריות לקילומטר/אינדיקטור מתחום הבטיחות בדרכים (טרם אומץ) X
3. מציעים למדוד את הקילומטרז' של ההסדרים לתנועת אופניים (שבילים/נתיבים/רחובות ממותני תנועה). אפשר לנרמל לקילומטרז' המצטבר של ההסדרים לתנועת כבישים לרכבים. (טרם אומץ) X
4. כשמתייחסים לתחבורה דלת זיהום ופליטות, יש למדוד לא רק את זיהום האוויר והפליטות מכלי התחבורה אלא גם לאלו הנפלטים בתהליך פיתוח התשתיות: 1 ק"מ רק"ל/ נת"צ/ נתיב רכב פרטי/ רצועת הולכי רגל / שביל אופניים. (טרם אומץ) X
5. יש לגבש מדדים לתחבורה הכבדה כגון: קילומטר לטון משא, פליטות לטון משא יש לבחון את החלופות: רכבת מול משאית מול הובלה ימית, או פיזור על פני היממה.
קישורים רלוונטיים:
https://www.theguardian.com/world/2019/may/03/amsterdam-ban-petrol-diesel-cars-bikes-2030
קטגוריות: תכנון