image (7).png
image (8).png

בלוגים חדשים

הסדרה של קורקינטים שיתופיים גם בסיאטל

Design Sketch Desktop

חלקיקי זיהום אוויר קשורים לסרטן המוח לראשונה

Design Sketch Desktop

בסינגפור, תוכנית טרייד-אין של קורקינטים חשמליים במימון ממשלתי בהיקף $7 מיליון

Design Sketch Desktop

הצעות לשיפורים בממשק אופניים-רכבת

Design Sketch Desktop

מחקר: שבילי אופניים דו סיטריים מסוכנים יותר משבילים חד סיטריים

במחקר נבחנו 350 תאונות אופניים ברחובות ניו יורק, וושינגטון ופורטלנד בהם נפצעו רוכבים (שטופלו בבתי חולים) במטרה לזהות איזה הסדרים לרכיבה הם מסוכנים יותר ואילו בטוחים יותר.

החוקרים הופתעו ממספר תאונות הדרכים בהם נפצעים רוכבים שבשבילי אופניים דו סיטריים מופרדים הנמצאים ברחובות עירוניים, במקביל לכבישים דו סיטריים.


ברחובות ממותני תנועה וברחובות בהם סומנו נתיבים על הכביש, ללא הפרדה פיסית בין האופניים למכוניות, מספר הנפגעים היה נמוך יותר והתאונות, קטלניות פחות.


ג'סיקה קיצ'ינו, אחת החוקרות השותפות למחקר טוענת שכשתנועת הרכבים והאופניים דו סיטרית נוצרים קונפליקטים שעלולים להיות מסוכנים. הקונפליקטים מצטמצמים אם מאמצים פתרון של שני שבילי אופניים חד סיטריים או שביל אחד.

https://www.iihs.org/news/detail/some-protected-bike-lanes-leave-cyclists-vulnerable-to-injury נציגי ישראל בשביל אופניים בועדה לעדכון ההנחיות לתכנון שבילי אופניים התנגדו לנוסח האחרון של ההנחיות שיפורסם בקרוב, בין השאר מאחר ואינו מנחה את המתכננים מתי נכון לאמץ פתרון של שביל דו סיטרי (לטעמנו כשהמרחקים בין הצמתים גדולים, ע"ע אוטוסטרות אופניים) ובאילו, נכון לאמץ שביל חד סיטרי

להסתייגויות ישראל בשביל אופניים מנוסח הנחיות 2019




קטגוריות: שבילי אופניים

1.1.2019