top of page
image (7).png
image (8).png

הצטרפו לניוזלטר שלנו

בלוגים חדשים

Design Sketch Desktop

הסדרה של קורקינטים שיתופיים גם בסיאטל

22.12.19

Design Sketch Desktop

חלקיקי זיהום אוויר קשורים לסרטן המוח לראשונה

2.12.19

Design Sketch Desktop

בסינגפור, תוכנית טרייד-אין של קורקינטים חשמליים במימון ממשלתי בהיקף $7 מיליון

17.11.19

Design Sketch Desktop

הצעות לשיפורים בממשק אופניים-רכבת

11.11.19

בקלגרי קנדה וגם באטלנטה ארה"ב- מספר נסיעות באופניים שיתופיים בירידה לאחר השקת קורקינטים שיתופיים


AZIN GHAFFARI / POSTMEDIA

השקת פיילוט הקורקינטים השיתופיים קלגרי באמצע יולי 2019 מובילה לירידה בשימוש בפרויקט האופניים השיתופיים העירוני, לאחר חודשים של עליה במספר נסיעות.


בקלגרי, פועלים 375 אופניים חשמליים שיתופיים של חברת ליים ו-1500 קורקינטים חשמליים שיתופיים של שתי חברות, בירד וליים. האופניים השיתופיים מצויידים במנוע עזר חשמלי ועלות השימוש בהם זהה לעלות השימוש בקורקינטים חשמליים שיתופיים (30 סנט קנדים לדקה).

ועדיין, על פי נתוני העירייה נרשמו ביולי כ- 22,387 נסיעות באופניים שיתופיים, כמעט 10,000 פחות מאשר בחודש הקודם. לעומת זאת, בקורקינטים שיתופיים בוצעו מעל 99,000 נסיעות בחודש ההשקה, יותר מפי ארבע ממספר הנסיעות באופניים שיתופיים.




ב 45 ימים מאז השקת פיילוט הקורקינטים השיתופיים, בוצעו 350,000 נסיעות בקורקינטים. מספר דומה של נסיעות באופנים השיתופיים בוצעו ב 9 חודשים!


בימים הראשונים של פיילוט הקורקינטים, אמר קרלסוול, המרכז בעירייה את העבודה מול חברות הקורקינטים והאופניים השיתופים, חברת ליים היתה ממוקדת יותר במענה לביקושים הגדולים לקורקינטים השיתופיים והזניחה את השירות לצי האופניים השיתופיים.


בעירייה יש הערכות שונות ביחס לעתיד האופניים השיתופיים. יתכן וליים תאסוף אותם מהרחובות. קרלסוול חושב אחרת: "התושבים משתמשים באופניים השיתופיים לנסיעות ארוכות ובקורקינטים לנסיעות קצרות. ברגע שאתה עולה על קורקינט לנסיעה שנמשכת יותר מ -15 או 20 דקות, האגודל שלך מתחיל להתכווץ. לרכיבה למרחקים ארוכים יותר עדיפים האופניים".


גארי מילארד מארגון האופניים העירוני מעדכן כי בקלגרי החוק אוסר על משתמשי הקורקינטים החשמליים לנסוע על הכבישים ונוצרים קונפליקטים עם הולכי הרגל. "אם הייתה לנו יותר שבילי אופניים, הם היו מגבירים את הבטיחות של כולם ומעודדים את השימוש בקורקינטים ובאופניים. נשמח לראות המשך בצמיחה של רשת האופניים בעיר ואנחנו רואים את הגידול בביקוש כאינדיקטור לצורך בהרחבת ושיפור התשתית לרכיבה".


ובאטלנטה ארה"ב, רוכבים פחות באופניים שיתופיים שלהם. במאי 2018, חברת קורקינטים שיתופיים בירד הביאה את קורקינטים שלהם לאטלנטה. שנה אחר שבירד הגיעה לאטלנטר, מספרי רוכבי אופניים שיתופיים ירדו מ-3000 ל-2321 ב 4 חודשים.


במחצית הראשונה של השנה, היו 2.9 מיליון נסיעות בכלי רכב dockless, הרוב קורקינטים.


קטגוריות: אופניים וקורקינטים שיתופיים

04/09/2019

bottom of page