image (7).png
image (8).png

בלוגים חדשים

Design Sketch Desktop

הסדרה של קורקינטים שיתופיים גם בסיאטל

Design Sketch Desktop

חלקיקי זיהום אוויר קשורים לסרטן המוח לראשונה

Design Sketch Desktop

בסינגפור, תוכנית טרייד-אין של קורקינטים חשמליים במימון ממשלתי בהיקף $7 מיליון

Design Sketch Desktop

הצעות לשיפורים בממשק אופניים-רכבת

פקחים ואופניים - עמדת ישראל בשביל אופניים

נכתב לקראת פגישה עם הפיקוח העירוני בעיריית תל אביב שתתקיים ב13.7.17

הנחה: מדיניות האכיפה של הפיקוח העירוני צריכה לקדם את בטיחות הולכי הרגל ורוכבי האופניים

 מצב קיים: אין רצף בין השבילים,  אין פתרונות לחציה בטוחה של צמתים,  חסרים שבילי מזרח מערב, חסר

חיבור לדרום וחסרים חיבורים לערים השכנות. אין תהליך של שיתוף הציבור ועדכונו במעט התשתית שכן קיימת

מסקר שנעשה על ידי עיריית תל אביב עולה שאין מודעות של נהגים לנוכחות של רוכבים על הכבישים ולחוק המחייב רוכבים ברכיבה על הכביש כשאין שביל (בדר"כ אין שביל). אין אכיפה והרתעה של המשטרה כלפי נהגים המסכנים רוכבים ואין מהלך עירוני/ארצי להגברת המודעות של הרוכבים לכללים לרכיבה בטוחה, למעט קורסים לרכיבה מעשית של של ישראל בשביל  אופניים או פעילויות נוספת של העמותה

 .בפועל, האכיפה העירונית נגד הרוכבים נעשית "מתחת לפנס", היכן שנוח לאכוף

מהלך האכיפה מלווה בקמפיין שבו העיריות משקיעים תקציבים משמעותיים שיוצר דה לגיטמציה לתחבורת האופניים

 נראה שמאז שהחלה האכיפה העירונית, עלה מספר הרוכבים המעורבים בתאונות דרכים

אנחנו דורשים: למנוע מצב של הרצחת וירשת. מצב בו פקחי העירייה מנצלים טעות של אותה העירייה בתכנון / העדר תכנון,  לקנוס את רוכבי האופניים ולהעשיר את קופת העירייה. דוגמה: פקחים  האורבים ברחבת הבימה, בנקודה קריטית שבה העירייה בגלל תקלות שלה, לא יצרה חיבור בין שלושה שבילים מרכזיים: שדרות רוטשילד, שדרות חן מרמורק ושדרות בן ציון

 מתי נכון לדעתנו לקנוס רוכבי אופניים?  בכל מקרה בו הם מסכנים משתמשי דרך אחרים או את עצמם:רכיבה עם אוזניות, שליחת מסרונים תוך כדי רכיבה, הרכבת נוסע נוסף בניגוד לחוק.

?מתי נכון לדעתנו לאכוף את איסור הרכיבה על המדרכה

(רכיבה על מדרכות כשבמקביל יש שביל אופניים / ברחובות ממותני תנועה (אמיתיים

כשיש במקביל לאכיפה מול רוכבי המדרכות, אכיפה של המשטרה כנגד נהגים המסכנים רוכבים

 ברכיבה על מדרכות ברוכות בהולכי רגל/ילדים. דוגמאות: רחוב אלנבי/השלום/לוינסקי לכיון תחנת רכבת ההגנה/ גני

משחקים / פארקים) נקודות שאירעו בהן תאונות דרכים בין רוכבים להולכי רגל



?מתי לא נכון לאכוף

 רכיבה במעבר חציה - העירייה צריכה להתכבד ולצבוע מעבר חציה לרוכבי אופניים, במקביל למעבר החציה להולכי הרגל

.קיטועים בשביל - מאחורי תחנות אוטובוס. העירייה צריכה להשלים את החתיכות החסרות, בהקדם

רכיבת מדרכות לאורך צירים ראשיים בהם מסוכן לרכב על הכביש. דוגמאות: דרך נמיר, בגין, המסגר

כשמבוגר מרכיב ילד/מלווה ילד רכוב

?מה עוד

נשמח להעזר באגף הפיקוח בזיהוי המקומות המועדים לקונפליקט כדי לתעדף מול העירייה טיפול אמיתי במפגעים: מקטעים חסרים, שיחים דורשי גיזום/ פחים ירוקים, אחר

אכיפה מול  הולכים על השבילים/רצים על השביל

מזומנים להעביר התייחסויות, הערות ולהצטרף לצוותה פועל מול הפיקוח, המשטרה, לשפר את התכנון ועוד office@bike.org.il 

(למפה הציבורית של שבילי אופניים ו(תודה לדרור

לפוסט על סמכויות הפקחים והשוטרים

שיפורים נדרשים בתשתית השבילים

Tags:

אופניים בסביבה האורבנית

בטיחות רוכבי אופניים

תל אביב

עיריית תל אביב

ישראל בשביל אופניים

1.1.2019