image (7).png
image (8).png

בלוגים חדשים

Design Sketch Desktop

הסדרה של קורקינטים שיתופיים גם בסיאטל

Design Sketch Desktop

חלקיקי זיהום אוויר קשורים לסרטן המוח לראשונה

Design Sketch Desktop

בסינגפור, תוכנית טרייד-אין של קורקינטים חשמליים במימון ממשלתי בהיקף $7 מיליון

Design Sketch Desktop

הצעות לשיפורים בממשק אופניים-רכבת

רוכבים על הרוכבים

על רקע גל הכתבות האנטי-אופניים הנה התייחסות מגובה הכידון לקונפליקטים בין הולכי הרגל לרוכבי האופניים.

הוא יוצא מהבית, נדחק בין הפח הירוק המוצב על המדרכה, לקטנוע של השכנה החונה על המדרכה וצועד, עם הצאצא האישי שלו, בדרך אל הגן.

בדרך, הם פוסעים בזהירות, שומרים מרחק מענפי הבוגונוויליה הדוקרניים המגדרים את הבית, משתחלים בין ה"בוטקה" של מפעל הפיס לגי'פ של בעל הדוכן, לתיבת השרות של בזק או של חברת החשמל הממוקמות על המדרכה. 

לבוטקה, לתיבות השירות, לקטנוע ולענפים הדוקרניים שמצמצמים את המדרכה 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע אין פנים, אין אוזניים. עליהם הוא לא כועס. גם לא על החלוקה של הרחוב המגדירה כביש עם שני נתיבים לרכבים ורצועות נוספות בכל צד של הרחוב לחניית רכבים ואת השאריות הצרות מלכתחילה, לכל השאר.

זה האבא שמרכיב את הילדה שלו, על המדרכה, שמקפיץ לו את הוריד בגבות. את  הולכי הרגל הרי לא מעניין שאין שביל אופניים ברחוב, שבכל שנה משקיעים מיליארדים בפיתוח תשתיות לתחבורה, שאת רוכבי האופניים שכחו כבר בשנות ה 50 המוקדמות ושבעלות של פרומיל מתקציב משרד התחבורה אפשר לרשת את הערים בישראל ברשתות שבילי אופניים שיגרמו להולנדים להלבין מקנאה.

"אבל.. מסוכן על הכביש" הרוכב מגמגם.. "תמותו" הוא עונה לו.

נכון. החוק היבש (תקנה 129) ברור למדי:

(1) "לא ירכב אדם על אופניים על מדרכה או על חלק מהדרך המיועד להולכי רגל בלבד; אולם מותר להולך רגל להסיע אופניים על המדרכה אם אין בכך הפרעה להולכי רגל".

אגב, גם אם אתם צדיקים במיוחד, האופניים רוכבים עליכם, ואתם מוליכים אותם לצידכם, תקנה 133 לא פוטרת אתכם מאחריות: "לעניין חלק זה, הולך רגל המסיע אופניים בדרך, דינו כדין רוכב אופניים, זולת אם מהקשר הדברים משתמע אחרת".

לי כרוכב אופניים (שלפעמים גם הולך ברגל) ברור שהפתרון להפחתת החיכוך בין הולכי רגל לרוכבים הוא לא לשפוך את התינוק עם המים ואת הרוכבים לכביש, אל מתחת לגלגלי המכוניות ושגם איומים ריקים בסנקציות מרוקנות (אויר), המפורטים בתקנה 134 לא ייצרו שינוי: "מצא שוטר אופניים שרוכבים עליהם תוך הפרת הוראות תקנות שהותקנו על פי הפקודה, רשאי הוא להוציא את האוויר ואת השסתומים כדי למנוע המשך רכיבה עליהם תוך הפרת הוראה כאמור".

אז מה כן? אנחנו מזמינים אתכם להצטרף אלינו:

ללחוץ על מקבלי ההחלטות לסלילת שבילי אופניים מופרדים, בערים ולאורך הכבישים הבין עירוניים.

לקמפיין להגברת מודעות של הנהגים לשותפיהם הרוכבים על הכביש.

לסייע לנו בזיהוי הרחובות הקטנים והשקטים, בהם בטוח לרכב על הכביש.

להפנים שעל המדרכה, הרוכבים הם המהגרים הלא חוקיים, ושהאחריות לשמירה על בטיחותם של ההולכים היא עלינו. רכיבה איטית בקרבה להולכי רגל ומתן זכות קדימה, הן לא רק מחויבות מהחוק ומונעות תאונות ותביעות שעלולות להגיע לסכומים נכבדים, אלא חלק מתרבות אותה אנחנו רוצים להנחיל, בה החזק שומר על החלש ומאפשר לו להגיע הביתה בשלום.

את הדרישות שלנו מהנהגים נכון להפנות גם לעצמנו, כשאנחנו חולפים ליד ההולכים.

לפרטים נוספים על קמפיין 2X2 להפרדה טובה יותר בין רוכבים להולכים לחצו כאן.

1.1.2019