image (7).png
image (8).png

בלוגים חדשים

הסדרה של קורקינטים שיתופיים גם בסיאטל

Design Sketch Desktop

חלקיקי זיהום אוויר קשורים לסרטן המוח לראשונה

Design Sketch Desktop

בסינגפור, תוכנית טרייד-אין של קורקינטים חשמליים במימון ממשלתי בהיקף $7 מיליון

Design Sketch Desktop

הצעות לשיפורים בממשק אופניים-רכבת

Design Sketch Desktop

שבילי אופניים לאורך מסילת הרכבת


תוואי לשביל אופניים סלול שיאפשר לחצות באופניים את תל אביב, מצפון לדרום, בלי לפגוש צומת, רמזור, רכב או הולך רגל אחד הוא לא הצעה לתסריט בדיוני או לפרויקט מגלומני עתיר תקציבים וגשרים.

התוואי קיים - לאורך מסילת הרכבת. קיימת גם התנגדות של רכבת ישראל לסלילת שבילי אופניים במקביל למסילה, בתוך השטח שבאחריותם. להתנגדות זו אנחנו נחפשים במסגרת נסיונות לקידום שבילי אופניים עירוניים או מטרופולינים.


ובעולם מה?

במדינות רבות משתמשים ברצועות הדרך במקביל למסילות הרכבת, לטובת סלילת שבילי אופניים.

במקטעים העוברים במקטעים העירוניים – סוללים שבילי אופניים כחלק מרשת השבילים המקומית, בשטחים הפתוחים - שבילים למטרות פנאי ונופש או המייצרים חיבורים בין ישובים.

כך לדוגמא במטרופולין טורונטו נבחנת תוכנית לסלול ברצועות השטח שבאחריות חברת הרכבות במקביל לפסי הרכבת, שבילי אופניים. התוכנית המוצעת תוסיף לעיר כ-100 ק"מ נוספים של שבילי אופניים בטוחים, מופרדים מתנועת הולכים ונהגים. מאחר וחלק מהתשתית כבר קיימת, עלויות הפיתוח נמוכות. השבילים המוצעים במסגרת התוכנית ישמשו במקרים רבים אוכלוסיות מוחלשות המתגוררות בשכונות פריפריאליות, וינגישו להם את רשת שבילי האופניים הקיימת.


רצועת השטח שבאחריות רשות הרכבות במטרופולין טורנטו ברוחב 23.5 מטר וכוללת 10 מ' לא מנוצלים. בהדמייה סכמטית המציגה את שבילי האופניים המתוכננים שיופרדו מהמסילה באמצעות גדר.


לפני כחודשיים הוכרז על סלילת שביל אופניים לאורך פסי רכבת קיימים באורך של יותר מ-3000 ק"מ החוצה 12 מדינות בארצות הברית. שביל זה מיועד בעיקר לרכיבה במסגרת פעילות פנאי ונופש.


יוזמות לשבילים לאורך מסילות נתקלות לרוב בהתנגדויות של חברת הרכבות. טענה חוזרת היא החשש לתאונות בין רוכבי האופניים לרכבת. הקמת גדרות בין שביל האופניים למסילה עשוייה דווקא להגביר את הבטיחות ולמנוע מפגש רוכבים- רכבות וחצייה של המסילה על ידי עוברי אורח (נהגים, הולכי רגל ורוכבים)


גם החשש מעלויות הפיתוח והתחזוקה של שבילי האופניים עשוי להיות חסם אותו אפשר לפתור בקלות באמצעות הגדרות ברורות והעברת תקציבים מתאימים.

לטובת נייר עמדה בנושא, מוזמנים לשתף במידע ודוגמאות נוספות מהעולם office@bike.org.il


קישורים רלוונטים

https://usa.streetsblog.org/2014/08/18/why-it-makes-sense-to-add-biking-and-walking-routes-along-active-rail-lines/


https://www.railstotrails.org/build-trails/trail-building-toolbox/basics/rail-with-trail/

https://www.railstotrails.org/resourcehandler.ashx?id=2982


כתב: ניר חכים



קטגוריות: רכבת שבילי אופניים

1.1.2019