במענה לתאונות דרכים בהן נפגעו רוכבים מאמצות עיריות ניו יורק ואטלנטה תוכניות להגברת הבטיחות

המספר הגדל של רוכבי אופניים שנדרסו למוות השנה, 17, שבעה יותר מב -2018, הוביל את קהילת הרוכבים לדרוש מביל דה בלסיו, ראש עיריית ניו יורק, לפעול באופן מיידי לשפר את בטיחותם של הרוכבים בעיר.
כמענה לתאונות ולדרישה הציבורית, גיבש דה בלסיו, המתמודד לנשיאות, תוכנית שהציבה לעצמה כיעד לצמצם את ההרוגים בתאונות דרכים (Vision zero - אפס הרוגים בתאונות דרכים) גם באמצעות הגברת בטיחות רוכבי האופניים. התוכנית כוללת תכנון מחודש של 50 צמתים כך שיהיו ידידותיים יותר לרוכבים, והוספת 48 ק"מ של שבילי אופניים מופרדים, מדי שנה, בעלות של 58.4 מיליון דולר.
רשת שבילי האופניים בניו יורק כוללת כיום שבילים באורך כולל של 2000 ק"מ מהם 772 ק"מ, מופרדים מתנועת רכבים.
ובאטלנטה, בעקבות תאונות דרכים בהם היו מעורבים רוכבי אופנים והולכי רגל, הודיע ראש העיר על תקצוב בהיקף 5 מיליון דולר להגברת הבטיחות בדרכים, בעיקר בסביבת בתי ספר וברחובות בהם נפגעו רוכבים.. התקציב תאפשר לשלש את אורך שבילי האופניים המופרדים עד סוף שנת 2021.
ויכלול גם "שבילי אופניים זמניים" שיתנו מענה לצרכים עליהם מצביעה קהילת הרוכבים. מידת ההשפעה של שבילי האופניים הזמניים תנוטר, ובהתאם לתוצאות הם יהפכו לקבועים, או יבוטלו.
בנוסף, העירייה תגבש מחדש את מדיניותה ביחס לקורקינים החשמליים, כולל התייחסות למחוייבות המפעילים ונהלי אכיפה.
נתן רוזנפלד
קטגוריות: בטיחות בדרכים שבילי אופיים