עדכונים
אז מה קורה?
נכון להיום, אין שינוי במדיניות העלאת אופניים לרכבת: אופניים רגילים, אופני כביש, הרים ועיר ניתן להעלות רק בשעות השפל. אין הגבלות על העלאת אופניים רגילים. האם המהלך של רכבת ישראל להטיל גזירות על נוסעי הרכבת המעלים אופניים לקרונות יצלח? תלוי גם בכם ובלחץ הציבורי שנצליח לייצר
בנוסף אנחנו פועלים לנסות לשפר את ההסדר אליו הגענו עם רכבת ישראל. קל זה לא.
רקע
באוקטובר האחרון התפרסמו בתקשורת כתבות על כוונת רכבת ישראל לאסור העלאת אופניים רגילים לקרונות ולהגביל העלאת אופניים מתקפלים. זאת, אחרי 7 שנים בהן רכבת ישראל לעשתה מעט מדי כדי לתת מענה טוב יותר לאלפי נוסעי הרכבת הרוכבים לתחנות ובניגוד להצהרות ולהתחייבויות לפעול לשיפור השירות.
בעקבות פעילות ישראל בשביל אופניים, הנחה שר התחבורה להקפיא את הגזירות המתוכננות, לרכך אותן ולקיים תהליך של שיתוף צבור שהסתיים ב 24.11. נכון ל2022 אין שינוי במדיניות העלאת אופניים לקרונות.
בימים א'-ה' אפשר להעלות אופניים רגילים לקרונות עד 0600 בבוקר, בין 0900 ל 15:00 ואחרי 19:00 בימי ו' אין הגבלה. אין הגבלה על הכנסת אופניים מתקפלים עם צמיגי 20'' (לא בלון) לקרונות וניתן בכל שעה.
אבל אם הרכבת תחליט שוב באופן חד צדדי להגביל, מה אפשר לעשות?
זה לא יהיה קל אבל אנחנו מאמינים שבעזרתכם נוכל להשפיע.
שיהיה לנו בהצלחה
אליהו, זיו, דורית, שירי, טל, יותם, נתן, אורן, נועם, שרון, אלעד, עידו, ורוכבות ורוכבים מודאגים נוספים
עדכון מה 7.11 הצלחנו!
שר התחבורה הנחה את רכבת ישראל להקפיא את הגזירה שתוכננה ל 1 בדצמבר: חיוב נוסעי הרכבת המגיעים בשעות העומס עם אופניים מתקפלים לקרונות להכניס אותם לתוך תיק.
ננסה לשכנע את המשרד והשר באימוץ פתרונות מוצלחים יותר בטווחי המידיי, בינוני וארוך
מוזמנים להמשיך לתרום לקמפיין,
עדכון מה 20.10 הצלחנו!
הלחץ הציבורי עובד. רכבת ישראל נסוגה מהכוונה המקורית שלהם והלכו על מהלך"רך" יותר: אין מגבלת שעות על הכנסת אופניים מתקפלים אבל יש חובת הכנסת לתיק יעודי, ניתן להכניס אופניים רגילים - הרים/כביש בשעות השפל) ובמועד מרוחק יותר: החל מה 1 בדצמבר.
יש לנו חודש וחצי לשפר את ההסדר הקיים
16.10 שימו לב!
רכבת ישראל מתכננת לאסור העלאת אופניים רגילים (כביש/עיר/הרים) לקרונות ולהגביל העלאת אופניים מתקפלים (שעות שפל בלבד!)
קמפיין ציבורי לשנות את ההחלטה יוצא לדרך.
כתבו עלינו:
הצעות ישראל בשביל אופניים לשיפור חווית הנסיעה ברכבת:
1. התקנת מתקני עגינה בקרונות כפי שקיים בקרונות זהים בחברות רכבת זרות. מתקנים שיאפשרו ליותר אופניים להכנס, ויצמצמו את הקונפליקטים בקרון.
2. לבחון את העומסים בקווים השונים בשעות השונות, ולהרחיב את חלונות הזמן שאפשר להכניס אופניים רגילים, כשאפשר.
3. לייצר פתרונות חניה בטוחים בכל התחנות.
4. לייצר שיתופי פעולה עם חברות האופניים/קורקינטים שיתופיים כך שבכל תחנה יהיה פתרון קצה
5. להסב עוד קרונות לקרונות אורבנים שיאפשרו ליותר אופניים להכנס.
6. לאפשר סלילת שבילי אופניים (אפילו זמניים) ברצועת הדרך שבאחריות רכבת ישראל, שיאפשרו נסיעה במקביל לרכבת במקום בתוך הרכבת)
7. ללכת עם קהילת הרוכבים על קמפיין הקורא לבעלי אופניים מתקפלים לקפל אותם בשעות העומס.