לא פוגעים בנוסעים המעלים אופנים לרכבת!

 

עדכונים

אז מה קורה?

נכון להיום, אין שינוי במדיניות העלאת אופניים לרכבת: אופניים רגילים, אופני כביש, הרים ועיר ניתן להעלות רק בשעות השפל. אין הגבלות על העלאת אופניים רגילים. האם המהלך של רכבת ישראל להטיל גזירות על נוסעי הרכבת המעלים אופניים לקרונות יצלח? תלוי  גם בכם ובלחץ הציבורי שנצליח לייצר

רקע

באוקטובר האחרון התפרסמו בתקשורת כתבות על כוונת רכבת ישראל לאסור העלאת אופניים רגילים לקרונות ולהגביל העלאת אופניים מתקפלים. זאת, אחרי 7 שנים בהן רכבת ישראל לעשתה מעט מדי כדי לתת מענה טוב יותר לאלפי נוסעי הרכבת הרוכבים לתחנות ובניגוד להצהרות ולהתחייבויות לפעול לשיפור השירות.

 

בעקבות פעילות ישראל בשביל אופניים, הנחה שר התחבורה להקפיא את הגזירות המתוכננות, לרכך אותן ולקיים תהליך של שיתוף צבור שהסתיים ב 24.11. 

אבל  אם הרכבת תחליט להגביל, מה אפשר לעשות?

זה לא יהיה קל אבל אפשר לשנות את ההחלטה, בעזרתכם. 

כדי שנצליח, אנחנו צריכים את העזרה של כל מי שנצליח לגייס.

אפשר לעזור מהבית, אפשר מהמשרד 

5 דקות של התגייסות שלך זה נהדר, יותר - יותר :)

איך אפשר לעזור?

לשלוח מייל לשר התחבורה    לצרף את מקום העבודה שלך/ מקום הלימודים/הארגון הקבוצה בה אתם פעילים כתומכים  בהמשך העלאת אופניים לרכבת    לתמוך בקמפיין בתרומה   לסייע לחשיבה   להצטרף לעתירה לב"צ לשינוי החלטת רכבת ישראל      לסייע בעיצוב    להצטרף לקבוצת הווטאסאפ של הפעילים להפיץ ולהזמין תומכים נוספים    לסייע בתכנים באינטרנט  להצטרף לאירועים ציבוריים         לסייע בגיוס שותפים נוספים   לסייע בגיוס משאבים לקמפין   לסייע עם הנסיון והידע שלכם    לחבר אותנו למעצבי דעת קהל ומשפיעים שיכולים לסייע לשינוי ההחלטה

נשמח גם לרעיון היצירתי שלכם.  צרו קשר וספרו לנו איך אתם יכולים לעזור לנו,

שיהיה לנו בהצלחה

אליהו, זיו, דורית, שירי, טל,  יותם, נתן, אורן, נועם, שרון, אלעד, עידו, ורוכבות ורוכבים מודאגים נוספים

office@bike.org.il

כתבו עלינו:

הצעות ישראל בשביל אופניים לשיפור חווית הנסיעה ברכבת:

1. התקנת מתקני עגינה  בקרונות כפי שקיים בקרונות זהים בחברות רכבת זרות. מתקנים שיאפשרו ליותר אופניים להכנס, ויצמצמו את הקונפליקטים בקרון.

2. לבחון את העומסים בקווים השונים בשעות השונות, ולהרחיב את חלונות הזמן שאפשר להכניס אופניים רגילים, כשאפשר.

3. לייצר פתרונות חניה בטוחים בכל התחנות.

4. לייצר שיתופי פעולה עם חברות האופניים/קורקינטים שיתופיים כך שבכל תחנה יהיה פתרון קצה

5. להסב עוד קרונות לקרונות אורבנים שיאפשרו ליותר אופניים להכנס.

6. לאפשר סלילת שבילי אופניים (אפילו זמניים) ברצועת הדרך שבאחריות רכבת ישראל, שיאפשרו נסיעה במקביל לרכבת במקום בתוך הרכבת)

7. ללכת עם קהילת הרוכבים על קמפיין הקורא לבעלי אופניים מתקפלים לקפל אותם בשעות העומס.